Danish

Denne side er taget fra evangeliet fordøjelseskanalen ret til “Hvorfor kristendom?” 

af Ray Comfort

VALGET

Forestil dig tilbydes du et valg mellem fire gaver:

● oprindelige Mona Lisa
● Nøglerne til en splinterny Lamborghini
● En millioner dollars i kontanter
● a faldskærm

Du kan vælge kun én. Hvor ville du vælge? Før du beslutter, her er nogle oplysninger, som hjælper dig med at foretage det klogeste valg: du skal springe 10.000 meter ud af et fly.

Hjælper, du tilslutte prikker? Det bør, fordi du behøver faldskærm. Det er den eneste af de fire gaver, der kan hjælpe din dilemma. De andre kan have nogle værdi, men de er nytteløst når det kommer til overfor loven tyngdepunktet i en 10.000-foden falder. Den viden, du skal springe skal producere en sund frygt i du — og at slags frygt er god, fordi det kan gemme dit liv. Huske.

Nu mener de fire store religioner:

● Hinduisme
● Buddhisme
● Islam
● Kristendom

Hvilken en skal du vælge? Før du beslutter, her er nogle oplysninger, som vil hjælpe dig med at bestemme, hvilken er det klogeste valg: hele menneskeheden står på kanten af evighed. Vi vil alle dø. Vi vil alle skulle passere gennem døren til død. Det kunne ske for os i 20 år eller i seks måneder… eller i dag. For de fleste af menneskeheden er død en stor og skrækkelig plummet ud i uvisse. Hvad skal vi så gøre?

Kan du huske, hvordan det var din viden om den jump, der producerede at sunde frygten, og at frygten har hjulpet dig med at gøre det rette valg? Du ved hvad loven tyngdepunkt kan gøre for dig. På samme måde vil vi se på en anden lov, og forhåbentlig din viden om, hvad det kan gøre for dig vil hjælpe dig med foretage de rigtige valg, om livets største problem. Så ophold med mig – og Husk at lade frygter arbejde for dig.

SPRINGETNår vi dør har vi står over for det, der kaldes “syndens og dødens lov.”1 Vi ved, at loven som “De ti bud.”Så lad os se på denne ret, og hvordan du vil gøre når du klare det på Dommedag. Har du elskede Gud frem for alt andet? Er han først i dit liv? Han bør være. Han har givet dig dit liv og alt, hvad der er kære til dig. Du elsker ham med alle dit hjerte, sjæl, sind og styrke? Det er kravet om den første befaling. Eller har du afbrudt den anden befaling ved at foretage en Gud i dit sind, du er fortrolig med — når du siger, “min Gud ikke er en Gud, vrede, han er en Gud af kærlighed og barmhjertighed”? At Gud eksisterer ikke; Han er et fantasifoster af fantasi. Oprette en Gud i dit sind (dit eget billede af Gud) er noget Bibelen opkald “afgudsdyrkelse.” Idolaters vil ikke angiver Heaven.Have du nogensinde brugt Guds navn forgæves, som et ord, cuss udtrykke afsky? Det kaldes “bespottelse”, og det er meget alvorligt i Guds øjne. Dette bryde den tredje befaling, og Bibelen siger Gud ikke vil holde ham skyldfri Hvem tager hans navn forfængeligt.Har du altid hædret dine forældre implicit, og holdt Sabbatten hellig? Hvis ikke, du har afbrudt det fjerde og femte befalinger. Har du nogensinde hadede nogen? Bibelen siger: “den, der hader hans bror er en morder”.2Syvende er “Du ikke skal begå ægteskabsbrud”, men Jesus sagde: “den, der ser på en kvinde lust efter hende har begået ægteskabsbrud med hende allerede i sit hjerte”3 og (den syvende befaling omfatter sex før ægteskab). Har du nogensinde set med lust eller havde sex uden for ægteskabet? Hvis du har, har du overtrådt denne Commandment.Have du nogensinde løj? Nogensinde stjålet noget, uanset værdi? Hvis du har, er du en ligger tyv. Bibelen fortæller os, “Lying læber er vederstyggelighed Herren,”4 , fordi han er en Gud, sandhed og hellighed. Har du eftertragtede (nidkært ønskede) andre folks ting? Dette er en overtrædelse af det tiende bud.
Lidt JESSICADet er så Guds moralske lov, som vi hver vil står over for. Vi vil være uden undskyldning, når vi står foran Gud, fordi han gav os vores samvittighed at vide ret fra forkert. Hver gang vi lyve, stjæle, begå hor, mord og så videre, ved vi, at det er forkert. Så er her det afgørende spørgsmål. Dommedag, når Gud dømmer du, vil du være fundet uskyldige eller skyldig bryde denne lov? Tænk før du svar. Vil du gå til himlen eller helvede? Bibelen advarer om, at alle mordere, idolaters, løgnere, tyve, fornicators og adulterers ender i helvede.5 Så hvor, forlader du?Måske skræmme tanken om at helvede ikke dig, fordi du ikke tror på den. Det er ligesom stående i åbne døren for en plan 10.000 meter fra jorden og sagde: “Jeg tror ikke der vil være nogen konsekvenser hvis jeg springe uden faldskærm.”For at sige, at der vil være nogen konsekvenser for udslåningen er Guds lov at sige, at Gud er uretfærdigt, at han er onde. Dette er hvorfor.24. Februar 2005, var en ni-årig pige meldt savnet fra sit hjem i Homosassa, Florida. Tre uger senere opdaget politiet at hun var blevet kidnappet, brutalt voldtaget og derefter begravet i live. Lidt Jessica Lunsford konstateredes fortøjet i knælende position knuget fyldte legetøj.
Hvordan REAGERER du?Hvordan føler du mod den mand, som myrdede at hjælpeløse lille pige på sådan en ubeskriveligt grusomme måde? Er du ophidsede? Jeg håber det. Jeg håber du er rasende. Hvis du var fuldstændig ligeglade med hendes skæbne, ville det afsløre noget frygtelig om din karakter.Tror du, at Gud er ligeglade med sådanne handlinger onde? Du kan satse din dyrebare sjæl ikke er han. Han er forarget over dem.Almægtige Gud raseri mod ondskaben er bevis for hans godhed. Hvis han ikke var vrede, ville han være god. Vi kan ikke adskille Guds godhed fra hans vrede. Igen, hvis Gud er god karakter, skal han være usaglige vred på ugudelighed.Men hans godhed er så stor, at hans vrede ikke er begrænset til voldtægt og mord. Intet er skjult fra hans ren og hellige øjne. Han er forarget over tortur, terrorisme, abort, tyveri, lyver, utroskab, hor, pædofili, homoseksualitet og blasfemi. Han ser også vores tanke-liv, og han vil dømme os til skjulte synd i hjertet: lust, had, oprør, grådighed, urene fantasi, utaknemmelighed, egoisme, jalousi, stolthed, misundelse, bedrag, osv. Jesus advarede, “Men jeg vil sige til dem, at alle de inaktiv ord, mænd skal tale, de giver konto heraf Dommedag”6 (fremhævning tilføjet).Bibelen siger at Guds vrede “overholder” på hver af os,7 , og at hver gang vi synder, vi “lagring af vrede”8 , vil blive åbenbaret på Dommedag. Vi er selv fortalte, at vi “karakter børn vrede”9 (fremhævning tilføjet). Synde imod Gud kommer naturligt til os – og vi naturligvis tjener hans vrede af vores synder.
INSTANT DEATHMange mennesker tror, fordi Gud er god, han vil tilgive alle, og lad alle syndere til himlen. Men de misforstår hans godhed. Da Moses spurgte en gang at se Guds herlighed, vil Gud fortalte ham, at han ikke kunne se ham og levende. Moses vil øjeblikkeligt dø, hvis han kiggede Gud. Overveje dette:[Gud] sagde, vil jeg gøre alle min godhed passere før du… Og det skal passere, mens min herlighed passerer ved, at jeg vil sætte dig i en kløft i rock og vil dække du med min hånd, mens jeg passerer.10Bemærk, at alle Guds herlighed var vises i hans “godhed.” Guds godhed vil har dræbt Moses øjeblikkeligt på grund af hans personlige syndighed. Brand i Guds godhed vil har indtaget ham, ligesom en kop vand faldt på Solens overflade. Kun på den måde nogen af os kan stå i tilstedeværelse af Gud er rene i hjertet. Jesus sagde: “Velsignede er de rene i hjertet, for de skal se Gud.”11 Men som vi har set ved at kigge på loven, ikke en enkelt, en af os er “rene i hjertet.”Disse er meget bange tanker, fordi Gud taler vi om er intet som det almindeligt anerkendte billede. Han er ikke en godgørende far-figur, der heldigvis smiler efter syndige menneskeheden.Midt i disse skræmmende tanker, Husk at lade frygter arbejde for dig. Frygt for Gud er den sundeste frygt for du kan have. Biblen kalder det “begyndelse visdom.”12Igen, din viden om Guds lov bør hjælpe dig med at se, at du har et livstruende dilemma: et enormt problem af Guds vrede (hans berettigede vrede) mod dine personlige synder. Den blot straf for synd — bryde endnu en lov — er død og evighed i helvede. Men du ikke har brudt blot én lov. Ligesom resten af os har du uden tvivl brudt alle disse love, utallige gange hver. Hvilken slags vrede tror du en dommer er berettiget at mod en skyldig i bryder loven tusindvis af gange kriminel?
Lad os seLad os nu se på de fire største religioner at se, hvis de kan hjælpe dig med din dilemma.Hinduisme
Hinduisme religion siger, at hvis du har været dårlig, du kan komme tilbage som en rotte eller nogle andre dyr.13 Hvis du har været god, du kan komme tilbage som en prins. Men det er ligesom nogen siger, “Når du springe ud af flyet, du vil få indsuges tilbage som en anden passager. Hvis du har været dårlig, går du til klassen økonomi; Hvis du har været god, gå du op til første klasse.” Det er et interessant begreb, men det behandle ikke din egentlige problem med har syndet imod Gud og virkelighed i helvede.Buddhisme
Religion i buddhisme benægter forbavsende, at Gud selv eksisterer. Det lærer at liv og død er sortering af en illusion.14 Det er ligesom stående på døren til flyet og siger: “jeg ikke virkelig her, og der er ikke sådan noget som loven af tyngdekraften, og ingen begrundelse, at jeg vil ramt.” Der kan midlertidigt hjælpe dig med at håndtere deres frygt, men det ikke kvadrat med virkeligheden. Og det behandle ikke din egentlige problem med har syndet imod Gud og virkelighed i helvede.Islam
Interessant nok anerkender Islam virkelighed syndens og helvede og retfærdighed af Gud, men håber tilbyder er at syndere kan undslippe Guds retfærdighed, hvis de gør religiøse værker. Gud vil se disse, og på grund af dem, vil han forhåbentlig vise barmhjertighed — men de ikke vide sikker.15 Hver person værker vil vejes på Dommedag og det vil derefter være besluttet som er frelst, og hvem der ikke — baseret på om de fulgte Islam, var oprigtig i omvendelse og udføres nok retfærdige gerninger at veje tungere end deres dårlige.Så Islam mener du kan tjene Guds barmhjertighed ved dine egne anstrengelser. Det er ligesom springe ud af flyet, og at tro at flakke dine arme vil imødegå lov tyngdepunkt og spare dig fra en 10.000-mund drop.Og noget andet at overveje. Guds lov viser, at bedst af os intet andet end en ugudelige kriminel, stående skyldig og dømt før tronen i en perfekt og hellige dommer. Når der er forstået, derefter ses vores “retfærdige gerninger” faktisk som et forsøg på at bestikke dommer univers. Bibelen siger, at på grund af vores skyld, noget vi tilbyder Gud for vores begrundelse (vores frikendelse fra hans retssalen) er en vederstyggelighed ham,16 og kun tilføjer til vores forbrydelser. 

Islam, løse ligesom de andre religioner ikke dit problem i har syndet imod Gud og virkelighed i helvede.

Kristendom
Hvorfor er kristendommens forskellige? Ikke alle religioner det samme? Lad os se. I kristendommen og Gud selv “faldskærm” for os, og hans ord siger vedrørende frelser, “Put på Herren Jesus Kristus.”17 Bare som faldskærm løst dine dilemmaet med loven af tyngdekraften og konsekvenserne heraf, så Frelseren perfekt løser dine dilemma med Guds lov og dens konsekvenser! Det er den manglende-brik i puslespil, du skal bruge.

Hvordan løste Gud vores dilemma? Han opfyldt sin vrede ved at blive et menneske og tage vores straf på sig selv. Skrifterne fortæller os at Gud var på Kristus, forene verden til sig selv. Kristendommen giver den eneste faldskærm for at redde os fra konsekvenserne af den lovgivning, vi har overskrides.

Tilbage til PLANETFor at illustrere dette gå mere klart, lad os tilbage til at flyet et øjeblik. Du står på kanten af en 10.000-mund dråbe. Du skal springe. Dit hjerte design i din brystet. Hvorfor?På grund af frygt. Ved du, at loven af tyngdekraften vil dræbe dig når du hoppe.En person tilbyder dig den oprindelige Mona Lisa. Du skubbe det bort.En anden person passerer nøglerne til en splinterny Lamborghini. Du lade dem falde til gulvet.En anden forsøger at sætte en million dollars i dine hænder. Du skubbe den person hånd væk, og stå der i rædsel på din forestående skæbne.Pludselig, hører du en røst sige “Her er faldskærm!” 

En af de fire mennesker vil holde de mest troværdighed i dine øjne? Det er den, der holdt op i faldskærm! Igen er det din frygt for den jump, der slår du mod de gode nyheder af faldskærm.

På samme måde giver kendskab til hvad Guds lov vil gøre dig en frygt, der gør nyheden om en frelser ubeskriveligt gode nyheder! Det løser dine knibe Guds vrede. Gud elsker du så meget at han blev et syndfrie menneske i person af Jesus af Nazareth. Frelseren døde en excruciating død onhe kryds, tager din straf (dødsstraf) på sig selv. Krav til evige retfærdighed blev opfyldt øjeblikket råbte han, “Det er fuldbragt!”

Lightning Guds vrede blev stoppet og torden af hans harme var mundkurv på Calvary’s bloodied grænseoverskridende: “Kristus har frelst os fra lovens, gøres en forbandelse for os forbandelse.”18 Vi brød loven, men han blev et menneske at betale vores sanktion i sit liv blod.

Derefter steg han fra de døde, besejre død. Det betyder, at Gud nu kan tilgive al synd du har nogensinde begået og pendler din dødsdom. Hvis du omvender sig og placere din tillid på Jesus, kan du sige med apostelen Paulus:

For loven Åndens liv i Jesus Kristus har gjort mig frie fra syndens og dødens lov.19

Så du behøver ikke længere at være pint af frygt for døden, og du behøver ikke at se nogen yderligere for måder at håndtere dilemmaet syndens og Guds vrede.20 Det frelser er Guds gave til dig. Evangeliet er ubeskriveligt gode nyheder for hele, syndige menneskeheden!

Gud selv kan “retfærdiggøre” du. Han kan rense du og give dig af Kristus “retfærdighed”. Han kan gøre dig rene i hjertet af vaske væk jeres synder. Han kan overdækket du fra sin voldsomme vrede i Rock aldre, han har kløft for dig.21

Kun Jesus kan du spare fra død og helvede, noget, som du aldrig kunne tjene eller fortjener.22

Gøre det i dagDu få evigt liv som gave, skal omvende jer fra jeres synder (slå fra dem), og sætte på Herren Jesus Kristus, som du vil placere på faldskærm — stoler på ham alene for din frelse. Det betyder du forsage dine egne gode værker som et middel til at forsøge at behage Gud (forsøger at bestikke ham), og kun tilliden til hvad Jesus har gjort for dig. Blot kaste dig selv på barmhjertighed af dommeren. Bibelen siger, han er rig på barmhjertighed for alle, der opfordrer ham,23 så opfordre ham lige nu. Han vil høre hvis du nærmer ham med en ydmyg og sorgfulde hjerte.Gøre det nu, fordi du ikke ved, hvornår du vil tage dette Spring gennem døren til død. Bekende jeres synder til Gud, sætte din lid til Jesus for at spare dig, og du vil passere fra død til livet. Du har Guds løfte på det.24Beder noget som dette:“Kære Gud, i dag jeg vender væk fra alle mine synder [navn dem] og jeg sætter min lid til Jesus Kristus alene som min herre og frelser. Tilgiv mig, ændre mit hjerte, og giv mig din evigtvarende liv som gave. I Jesu navn beder jeg. Amen.”Nu har tro på Gud. Han er helt troværdigt. Aldrig i tvivl sine løfter. Han er ikke en mand, at han bør ligge.Oprigtigheden af din bøn vil fremgå af din lydighed mod Guds vilje så læse hans ord (Bibelen) dagligt og adlyde hvad du læser.25 

Gå derefter til http://www.livingwaters.com og klik på “Gem selv nogle smerte.” Der finder du principper, som vil hjælpe dig med at vokse i jeres tro. Du kunne tænke dig at få beviser Bibelen, som svar på 100 af de mest almindelige spørgsmål om den kristne tro. Dens informative kommentar vil hjælpe dig med at vokse som kristen.26 En anden ressource til at hjælpe dig lære mere om din nye tro – og hvordan du deler det — er den måde at Master Radio. Lytte til det frit på http://www.WayoftheMasterRadio.com.

Venligst ikke kaste denne brochure bort. Hvis det er nyttigt at du, give det videre til nogen interesserer dig — er der intet vigtigere end hvor de vil tilbringe evigheden.27 Tak for læsning dette.

Gud kan fortsat velsigne du og din,
Ray Comfort

Bibliografi1.Romerbrevet 8: 12
Vi er så derefter brothers, debitorer, ikke til kødet, lever ifølge kødet.
2.1 Joh 3: 15
Alle, der hader hans bror er en morder, og du ved, at ingen morder evigt liv overholder i ham.
3.Matt 5: 27-28
Du har hørt, blev det sagt, du ikke begår ægteskabsbrud. Men jeg sige, at alle, som ser på en kvinde med lustful hensigt allerede har begået ægteskabsbrud med hende i hans hjerte.
4.Ordsprogenes 12: 22
Ligger læber er en vederstyggelighed for Herren, men dem, der handler loyalt er hans glæde.
5.Åbenbaring 21: 8
Men det feje, ikke-trønde, afskyelige, mordere, seksuelt umoralsk, troldmændene, idolaters og alle løgnere skal få deres del i søen, som brænder med ild og svovl, hvilket er den anden død.
1 Kor 6: 9-10
Ved du ikke, at unrighteous ikke skal arve Guds rige? Vær ikke snydt. Fornicators, idolaters, heller ikke adulterers, heller ikke homoseksuelle, F14 heller ikke Kain hverken eller, tyve, heller ikke begærlige, heller ikke drankere, eller revilers, eller extortioners vil arve Guds rige.
 

6.Matthew 12: 36
Men jeg siger til dem, at for hver inaktiv word mænd kan tale, de vil give hensyn i Dommedag.

7.John 3: 36
Han, der tror på søn har evigtvarende liv; og han, der ikke tror søn skal ikke se livet, men vrede Gud overholder på ham.

8.Romerbrevet 2: 5
Men i overensstemmelse med din hårdhed og hjertet impenitent du treasuring selv vrede i dag i vrede og åbenbaringen af Guds, retfærdige dom

9.Efeserne 2: 3
blandt hvem også vi alle en gang gennemført os i begær af vores kød opfylder ønskerne af kødet og sindet, og blev karakter børn af vrede, ligesom de andre.

10.Exodus 33:18, 22
Og han sagde: “venligst, Vis din herlighed.”
Så skal det, mens min herlighed gennemløb af, at jeg vil sætte du i kløft rock og vil dække du med min hånd, mens jeg passerer.

11.Matt 5: 8
Velsignede er de rene i hjertet, For de skal se Gud.

12.Psalm 111:10
Frygt for Herren er begyndelsen af visdom; En god forståelse har alle dem, som gør hans befalinger. Hans ros æresbegreb for evigt.

13.“Er det muligt for et menneske at blive genfødt som en lavere dyr?” Maharshi: “Ja. Det er muligt, som illustreret ved Jada Bharata — den bibelske anekdote af en royal sage blevet genfødt som en hjorte. “<www.hinduism.co.za/reincarn.htm>.

14. “Når du overskrider din tænkning sindet i virkeliggørelsen af din egen ren, tidløse, brøl bevidsthed, og derefter illusionen om tid helt skjules, og du bliver fuldstændig frie af den samsaric cyklus af tid, ændring, impermanence og lidelser.” <www.buddhistinformation.com>.

15. “Derefter dem, hvis balance (af gode gerninger) er tung, vil de være vellykket. Men dem, hvis balance er lys, vil være dem, der har mistet deres sjæle; i helvede vil de overholde”(Surah 23:102, 103).

16. Ordsprogenes 15: 8
Ofring af de ugudelige er en vederstyggelighed for Herren, men bøn på ret køl er hans glæde.

17. Romerne 13: 14
Men sætte på Herren Jesus Kristus, og ingen mulighed for kødet, at opfylde sit begær.

18. Galations 3: 13
Blevet Kristus har frelst os fra lovens, forbandelse blevet en forbandelse for os (for det er skrevet, “forbandet er alle, der hænger på et træ” *),

19. Romerbrevet 8: 2
For loven Åndens liv i Jesus Kristus har gjort mig frie fra syndens og dødens lov.

20. Agt af kulter såsom Jehovas vidner og mormoner. De masquerade som “Christian”, men de er rodfæstet i selvretfærdighed (forsøger at gøre gode værker at tjene frelse).

21. 1 Kor 10: 4
og alle drak den samme åndelige drik. For de drak af den åndelige Rock, der fulgte dem, og at Rock var Kristus
.

22.“Af nåde er du gemt gennem tro; og ikke af jer: det er Guds gave: ikke af værker, at noget menneske skal prale “(Efeserne 2: 8, 9).

23. “For de hellige skrifter siger, hvis en person tror på ham skal ikke skamme. For der er ingen forskel mellem jøde og græske: for samme Herren over alle er rige, til alle at opfordre ham. For den, der skal opfordre Herrens navn skal gemmes”(Romerne 10: 12, 13).

24. “Sandelig, sandelig siger jeg til dig, han der hører mit ord og tror på ham, som sendte mig har evig liv, og må ikke komme i dom, men er gået fra døden i livet” (John 5: 24).

25. “Han der har mine befalinger, og holder dem, det er der han elsker mig: og han, der elsker mig skal være elsket af min far, og jeg vil elske ham og vil åbenbart mig ham” (John 14: 21).

26. Beviser Bibelen (bro-logoer udgivere) er tilgængelig fra din lokale boghandel eller på http://www.livingwaters.com/

27. Supplerende brochurer er tilgængelige for en lav pris fra http://www.livingwaters.com/

Til et katalog af ressourcer ved Ray Comfort, besøg http://www.livingwaters.com/, ringe til 800-437-1893, eller skrive til: Living Waters publikationer, P.O. Box 1172, Bellflower, CA 90706.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: